2017-05-16

Gyuri bácsi nyugdíjba vonulásának rövid története

Gyuri bácsi nyugdíjba ment

Nekem szerencsém volt, mert pikk-pakk megkaptam a világos és jól áttekinthető Határozatot a végleges nyugdíjról.


Nyugdíjas

Történhetett mindez azért, mert a munkahelyem közreműködésével már évekkel ezelőtt megkértem egy előzetes, de hivatalos szolgálati idő megállapítást. (Meg is lepődtem, mert ebbe a munkaviszonyaimon túlmenően nem csak az egyetemi éveket és a sorkatonai szolgálat idejét számították be, hanem a technikumi nyári gyakorlatokat is.) Így a nyugdíjazásomkor már rendelkeztem egy előzetes határozattal, amely 2008. december 31-ével bezárólag tartalmazta az aktuális szolgálati időmet.

Nyilván ennek köszönhető, hogy tavaly ősszel már nem kellett a hivatalnak újra számolni az egészet. És mivel azóta más munkahelyem sem volt, szinte pillanatok alatt megszülethetett a végleges Határozat a végleges(!) nyugdíjamról. Sőt, annak időarányos részét - szinte ezzel egy időben - el is utalták.

Az egyéb okmányokra (nyugdíjas igazolvány, utazási kedvezményre jogosító igazolás, stb.) már picit többet kellett várnom.

A lényeg, hogy meglepően gyorsan sikerült papíron is nyugdíjassá válnom.

1 megjegyzés:

  1. Csak megerősíteni tudom azt, amit a Gyuri bácsi mondott.

    És még annyit, hogy van egy kis számolóprogram is a weboldalukon, ahol kis trükkel elég jól ki lehet kalkulálni, hogy kb. milyen magasságban várható a nyugdíj összege.

    Persze egy kicsit trükközni kell mert ha még messze van, akkor a jövőre vonatkozóan nem tudjuk a későbbi kereseteket és a táblázat is csak a pillanatnyi aktuális évszámig van előkészítve.
    De, ha a következő néhány évet megbecsüljük és előrehozva elosztva beírjuk a táblázat utolsó 2-3 évének rubrikájába, akkor egy kis valorzációs hibával azért megkaphatjuk a becsült értéket.

    Egy konkrét eset miatt nekem is szükségem volt a szolgálati idő igazolására, a kérvény beadásával együtt összegyűjtöttem az összes szükséges nálam lévő dokumentumot, mill-lapot vagy mifélét, sárga hajtógatós kiskönyvet, katonakönyvet, egyetemi leckekönyvet, diplomát és a munkakönyvemet, ami közben a 90 -es évek során megszűnt, de mondták a TV -ben, hogy azért őrizzük csak meg.

    Ezzel a könyvvel kapcsolatosan előfordult egy mókás eset is: már a könyv használatának megszüntetését követően egy kis konfliktusba keveredtem (azért verekedés nem volt) az egyik munkaadómmal és ő rutinból jól megfenyegetett, hogy ha nem viselkedek rendesen, akkor kiadja a munkakönyvemet.

    Na több se kellett nekem, kezébe nyomtam a lakáskulcsomat, hogy: főnök, a nagy szekrény alsó fiók, balra, alul a katonakönyv és a dögcédula alatt, de tessék utána megint szép rendet tenni !

    A pulykavörösre felspannolt ürge nézett rám, hogy micsoda ?
    Hát mondom, csak úgy tudja a kezembe nyomni a munkakönyvemet, ha először elhozza otthonról.
    Na ez hatott, egy pillanatnyi kínos szünet után ő is elröhögte magát és "Pusztai, menjen maga a fenébe !" felkiálltással otthagyott.

    Az esetet korábban dermedten figyelő kollégákkal úgy röhögtünk, hogy majd megpusztultunk.
    Később, ha a főnök közeledett felém, csak felmutattam a kulccsomót és akkor már ő is röhögött, nem piszkált többet, mert tudta, hogy nálam van a helyzet kulcsa.

    VálaszTörlés

Előre is köszönjük !
(az Ismeretlen / Unknown hozzászólásokat csak akkor publikáljuk, ha a kommentelő az üzenetben azonosítja magát a nevével)

Az elmúlt 30 nap slágerei