2017-10-27

Új St. Gallen

sajnos baseball ütőt nem vittem magammal

"Nyögte Mátyás bús hadát a bécsi reptér" (is)

 Nyugdíjas

Történt pedig, hogy a sales a cég vezérigazgatójával hivatalos útra Frankfurtba utazott 2 napra a gyógyszerészeti világkiállításra (CPHI), hogy találkozzon külhoni partnereivel.
Az utazást nagy gondossággal szervezte meg, a szállás közel legyen, repülővel könnyen oda-vissza lehessen jönni. Az eseményre azonban mások is kimentek, így a visszaútra csak Brüsszelen keresztül (jelenleg a sötét erők fészke) lehetett repjegyet venni.
A kiállítás rendben lezajlott, de a gondtalan visszautat megzavarta a vezér egyénieskedése:
  • A frankfurti szálláshoz közel lévő reptér elérése - ha időben indultak volna - egyszerű feladatnak látszott
  • de a vezér minden figyelmeztetés ellenére az utolsó utáni percekig gondtalanul cigarettázott és ragaszkodott ahhoz, hogy iránybusz, taxi helyett vonattal menjenek a reptérre
  • ennek eredményeképpen a vonat késve jött és mire a reptérre értek, már zárva voltak a kapuk
  • lekésték a brüsszeli járatot és egyben a Brüsszel-Budapest -et is. Egy halom pénz került a kukába
Na ekkor (déltájban) riasztották a friss nyugdíjas élet gondtalanságáról álmodozó Gabi bácsit a hírrel: sikerült egy Bécsbe tartó gépet elcsípni, amely 17:10 -kor érkezik majd Schwechat -ra, de hogy onnan tovább mi történik, arról nincs elképzelés.
De mivel Gabi bácsi mostanában karitatív hangulatban van, felajánlotta, hogy lóhalálában kivágtat Schwechat -ra és hazamenekíti a sales -t és a vezért szorult helyzetükből. Bár Gabi bácsi első felindulásában belengette, hogy a főbűnös vezér hulláját a csomagtartóban hozza csak haza.
Na ekkor nagy lendületet vettek az események és a tisztázatlan kérdések:
  • M1 autópályára mobilon 10 napos matrica foglalása
  • annak végiggondolása, hogy hol fog Shell -nél tankolni, hogy visszafelé is hazaérjenek
  • hol vesz osztrák 10 napos pályamatricát, mivel nem akart kerülőutakon bolyongani
  • hol lesz a Gabi bácsi számára még ismeretlen Schwechat -i reptéren a mítingpont
  • hol fog enni valamit, mert még ezzel nem végzett, de felmerült Dzsordzs bácsiék riasztása is, akikhez kis kitérővel Héderváron be tudna ugrani. Természetesen ebben a tervezési fázisban Dzsordzs bácsiék elérhetetlenek voltak telefonon (közben kiderül, hogy a sales nem vitt mobiltöltőt és lemerülés határán volt a telefonja)
De a Gabi bácsi nem arról híres, hogy elaprózza magát minden jelentéktelen részlettel, hiszen a rend csak a kisstílű emberek vágyálma, a zseni átlát a káoszon. 😁
És a káoszt a sales mellett megszokta, szinte megszerette, már hiányérzete volt egy nyugodt nap után.

Úgyhogy gyors öltözés, matrica foglalás és irány Schwechat !
Gyors átvágtatás a városon és 130+ -os száguldás az M1 -en. Utolsó kapcsolat a sales -sel úgy Tatabánya magasságában lehetett, mert kezdett lebrekkenni az említett töltőzsinór nélküli mobil Frankfurtban.

Nyugdíjas


A délutáni sziesztához készülődő Dzsordzs bácsi és az ebéddel bíbelődő Mártika Abda magasságában értesült, hogy vendég érkezik kávéra és az éppen utolsókat fortyanó finommetéltes, karfiolbetétes húslevesre.
Gabi bácsi a lakásból 2 óra alatt ért Hédervárra: életminőség javító kávé, még meleg húsleves.
Azután Shell kút keresése Mosonmagyaróváron, ahol osztrák pályamatrica is kapható.
De nagyon meg kellett tervezni a mennyiséget, mert a friss nyugdíjas Gabi bácsi sima (nem dombornyomásos, debil kártya) bankkártyáján csak 10.000 körül volt fedezet, már a piaci záráskor kapható fonnyadt lecsópaprikákra volt kalibrálva.

A hédervári elindulás is el volt egy kicsit méretezve, közben percekbe tellett, amíg az osztrák matrica ragasztós részről sikerült lefejteni a fedőfóliát és az kikerült a szélvédőre.
Amikor a gép már leszállt Bécsben, akkor a Gabi bácsi éppen Hegyeshalomnál ment át a határon és végig hallgatta a sales lemerülő telefonján befutó halálsikolyait: "hol a fenébe vagy már, a vezér nagyon ideges, hogy ennyit késel !"
Na ehhez azért már pofa kell !
A vezér elszúrja gép indulásokat és leszúrja azt, aki kiutazik hozzá 225 km -t, hogy kimentse a zsákutcából, amibe került.
A reptéri találkozás valahogy összejött a szürkületben, sok tolatás buszsávban, parkoló sorompóktól hátrahőkölve, stb.

A nyers számok:
  • összesen 500 km
  • 6.5 l/100 km
  • 2.5+2.5 óra ki és vissza
  • 130-140 km/óra sötétben
Este fél 9 -kor került sor a megnyugtató Tokaji Furmint dugójának kirántására.

Ez jó mulatság, férfimunka volt !

Az ügynek lehetnek utózöngéi: magyar és osztrák értesítések sebességtúllépésekről.
Majd a vezér fizet, szerencsére Gabi bácsi életben hagyta, mivel mostanában karitatív hangulatban van.

1 megjegyzés:

  1. Az eseményeknek utóélete is lett (egyenlőre autópálya büntetés még nem jött, de már nagyon várjuk !):
    - mivel az idő rövidsége miatt sk. fedeztem a költségeket, ezért el kellett utólag számolni, ami nem ment zökkenők nélkül (veszekedés, könyörgések, sírásig fajult vita, nem az örömkönnyek folytak)
    - viszont a vezér szemében nagyot nőttem, dicsér is naponta, megérte életben hagyni !

    VálaszTörlés

Előre is köszönjük !
(az Ismeretlen / Unknown hozzászólásokat csak akkor publikáljuk, ha a kommentelő az üzenetben azonosítja magát a nevével)

Az elmúlt 30 nap slágerei