2018-12-26

Eljött Gabi bácsi ideje

már minden tehetséges ember Londonban mosogat, csak a hülyék maradtak itt, így eljött Gabi bácsi ideje


Nyigdíjas


Mivel a G+ -t a tavasszal bezárják, ide lett mentve néhány hiánypótló mű.
Ez egy elkeseredett poszt, Gabi bácsi kesereg:
Azokat az eseteket említem, amikbe - mint egyszerű webes felhasználó - beleakadtam az elmúlt időszakban és rendkívül bosszantóak abból a szempontól, hogy mennyire nem figyelnek az állítólagos "profik", amikor a széles nyilvánosság elé publikálják "remekműveiket".
Hát mit mondjak, az esetek lehangolóak, valszeg már az összes képzett webfejlesztő mind Londonban mosogat, mert akik itt maradtak azok amatőrök lehetnek.
Ezeknek fogalmuk sincs munkáról, minőségről, teljesítményről.
Gyorsan összedrótozzák a modulkönyvtár elemeket és kész. Szerintük.
Aki nyilvánosan publikál, az felelősséget is kell, hogy vállaljon a net -re kitett műveiért.

De itt sok esetben ilyen vállalásról szó sincs, tehát ömlesztve: 

ad., 1.

Egy kedves barátom - aki idős ember lévén, nem nagyon ért a weboldalak kezeléséhez - megkért, hogy segítsek neki a (V) nyilvános oldalán igazolni a kártyás előfizetéssel kapcsolatos regisztrálásban.
Kitöltöttem (azaz, csak töltöttem volna) távfelügyeleti szoftver segítségével a régi típusú személyi igazolványának azonosító - a BM -ben lévő adataival egyezően - adatait, de állandóan hibát kaptunk, nem ment el a rögzített adat.
Feladtuk, mert mindig visszajött az üzenet, hogy nem egyeznek az adatok, javítsunk.
Így ezt megunva, a hibát nem sejtve, az idős ember elsétált egy délelőtt a legközelebbi (V) irodába és ott a helyi terminál segítségével a személyi adatok alapján rendben lement a művelet.
Ahogy egyeztettük, hogy itthonról, a hivatalos kitöltő oldalon mi lehetett a hiba, döbbenetes eredményre jutottunk:
- a régi típusú, kemény fedeles szig. -re odaírt mintánál az szerepelt, hogy pl. a szám formátuma AUII123456 kell legyen. Tehát két betű, majd római szám és 6 arab számjegy.
Otthon néztük a személyi számát és láttuk, hogy az első két betű után kötőjel is van (a fenti példa szerint AU-II123456), de amikor a rubrikába ezt be akartuk írni, a mező a kötőjel karaktert BE SEM VETTE, azaz hibára leállt !

A közeli irodában nem ezt a feltöltő felületet használták, hanem egyeztették az előfizetői adatbázisban, ott stimmelt.
Tehát:
- a világcég (V) valamelyik magyar pancser kódolója kifelejtette a régi számból a kötőjelet, kizárta a leüthető billentyűk közül!
Tehát idős emberek az első önteszt hiánya miatt utazhattak !
Hát ez elképesztő ! 

ad., 2.

Újabb gyöngyszem az elkapkodott, ellenőrizetlenül publikált weboldalakra:
- a nyári szabadság ürügyén egy nagyon kellemes balatoni üdülőbe akartam helyet foglalni a weboldaluk ajánlatkérő űrlapján
- gondosan kitöltöttem - időt fordítottam erre - majd az Elküld gombra klikkelve egy angol nyelvű üzenet arról tájékoztatott, hogy az üzenet hibás, nem tudták eljuttatni a címzetthez
- ahogy a hibaüzenetet jobban megnéztem, akkor vettem észre, hogy a kódolók meg sem próbálták legalább egyszer teszt adatokkal elküldeni egy üzenetet, mert akkor azonnal észrevették volna, hogy a fogadó mail -címet rosszul írták be, a .....@.... után a .hu lemaradt !!!!

Senki sem tudott nekik üzenetet küldeni, a legfontosabb weboldal funkció nem működött, lehetett telefonálni.
Akkor meg minek az egész weboldal ?
Csak szép képeket lehetett nézegetni !

Külön mail -ben elküldtem a hiba screenshot -ját.
Nagyon udvariasak voltak, elnézést kértek, azonnal továbbították a webfejlesztőknek, új a weboldaluk, még csak 2 hete élesítették.

Örültem, hogy segíthettem, mert "az úttörő, ahol tud, segít !" :):):) 

ad., 3.

De az egyik legképtelenebb eset:
- nem működött rendesen a mélyhűtő No Frost funkciója, magam nem akartam kísérletezni, sorban küldtem üzeneteket szervizekbe és ajánlatokat vártam (volna)
- 4 elküldött ajánlatkérésre 3 helyről semmilyen válasz nem érkezett. Akkor minek csináltak weboldalt, ha nem tudják, hogy azt minimum naponta le kellene olvasni, hátha érkezik oda üzenet. Eszméletlen !
- az egyik (az 5. -ik) weboldal kitöltésénél bekérték volna a mobil számom

Na most tessenek figyelni !
- a mező kitöltésénél figyelmeztető jelezést kaptam, hogy a mezőbe CSAK 6 KARAKTER írható bele !

Melyik városi, mobilszám úszható meg ebben az országban 6 karakterből ?
Beírtam 6 db. 1 -est (111111).


Azóta is kicsönghet Grönlandon, ahol nagy szükség van a hűtőgépek javítására !!!
De lehet, hogy a Dél-Swáziföld -i törzs varázslójának bunkofonja rezeg állandóan.

2 megjegyzés:

  1. Gabi bácsi, ha ez megnyugtat, a Telekomnál is hasonló a helyzet a prepaid SIM kártyás azonosításnál. Nekem telefonon sikerült, mert az erre szolgáló weboldaluk mindig visszapofázott, hogy ilyen adatok nem szerepelnek az adatbázisban.

    Az informatikusok veszélyes emberek, mindenki kerülje őket, ha tudja...:-)

    VálaszTörlés
  2. Igaz, igaz, de milyen igaz !
    Sajnos nem nyugtat meg, ez a hanyagság sok embert tart távol az új megoldások használatától.
    Pedig az e-írástudástól való elzárkózás a XXI. sz. analfabétizmusa.

    VálaszTörlés

Előre is köszönjük !
(az Ismeretlen / Unknown hozzászólásokat csak akkor publikáljuk, ha a kommentelő az üzenetben azonosítja magát a nevével)

Az elmúlt 30 nap slágerei