2020-11-20

Gabi bácsi az informatikusok hálójában

 küzdelem az elemekkel

Gabi bácsi már rettegve nyúl a munkahelyén informatikai megoldásokhoz, mert a vérnyomását szeretné egy bizonyos szint alá szorítani.
40 éves mérnöki gyakorlata során nem tudta elkerülni ezek alkalmazását és sokat látott már, de amivel itt találkozott, arra nem volt felkészülve.
Szemezgetés a gyöngyszemek közül, a legutóbbi:
  • kényszerűségből kézbe vette a telephely web aloldalának tartalmi korszerűsítését, megfrissítette a nyitó oldal tartalmát, adatait, hogy aki ezt megnyitja, az el tudjon igazodni
  • mivel az egység 2 különálló telephellyel rendelkezik - a távolság légvonalban kb. 800 m, 8 perc séta - ezért kirakatta mindkét helyszín Google térképét becímezve, mert csak az egyik volt publikálva és sokan rossz helyre jöttek a vizsgálatra
  • kijavította a megtévesztő adatokat, címeket, telefonszámokat, stb.
  • a fogadott ügyfelek regisztrációja során tapasztalt problémák alapján elkészítette az egység GYIK (Gyakran Ismétlődő Kérdések) anyagát és elküldte a webmesternek publikálásra
  • mivel nem alkalmazottja a cégnek és nem ismert az IT -n  senkit, ezért kénytelen volt a saját mail címéről a weboldal info mail címén keresztül kommunikálni az ismeretlen webmesterrel
Végül a center vezetője segítő szándékkal generáltatott Gabi bácsinak egy céges mail fiókot.
 
Nyugdíjas
 
Na itt kezdődtek a bajok.
  • az egyik "szakember" elküldte a generált mail címet és a belépési jelszót 
  • Gabi bácsi jelezte, hogy ő mozgó munkát végez (ide-oda rohangál az ügyféltérben), nincs asztali munkahelye, jó lenne, ha a mobiljára be tudná kötni a mail fiókot
  • ezt azonban nem tehette meg, mert: tiltja a Security szabályzat, nem lehet a host címet beírni, nem lehet a mobilon az Outlook app -on keresztül sem és egyáltalán sehogy sem, mert a céges konfigurálásban ez nincs engedélyezve
  • az IT -s ajánlotta, hogy a webes felületet próbálja meg, de azt csak otthonról tudta a Gabi bácsi, azaz, ha egy céges körlevelet elküldenek reggel, akkor azt majd este meg tudja nézni (!!!). Ennyit még egy biciklis postás is tud, ha összeszedi magát
  • belépett a webes felületen otthonról és megdöbbent: a nyakába zúdult 110 kör mail a postafiókjába egy olyan időszakból, amikor még nem is volt "újonnan generált" mail fiókja
  • átnézte a fél évvel ezelőtti utolsó mail -eket, szerencsére nem volt benne személyes adatokat tartalmazó levél, de jól szórakozott a cég nemzetközi központjából átvett bugyuta üzeneteken
  • véleménye szerint egy korábban kilépett dolgozó mail -jét buherálták át az ő nevére, de nem pucolták ki a beérkező mail üzeneteket ! No bravo, gratulálunk !
Még tett egy kísérletet az Outlook szabálygeneráló részén a levelek átirányításával a saját mail címére, de egyből kapott egy üzenetet, hogy ez tilos. Törölte azonnal a szabályt.
Erre 12 órával az eset után kapott az IT -től egy epés levelet, hogy illegális funkciót akart generálni és elvehetik a mail címét, ha tovább rosszalkodik, mert a céges Security ezt nem engedi.
Átnézte az IT első értesítését, abban nyoma sem volt a Security létezéséről és hogy azt hol tudná elolvasni. No bravo ! Tájékoztatni nem tudnak, csak fenyegetőzni, elegáns nem ?
 
A mobilon már nem is próbálkozott a webes felülettel, mert ott egy hitelesítési eljárás nézett ki, de ki tudja, hogy milyen figyelmeztetést kapott volna az IT -től.
Úgyhogy ez a céges mail úgy kell a Gabi bácsinak, mint üveges tótnak a hanyatt esés,
10-12 órás késésekkel olvashatja az üzeneteket.
 
Márpedig közszájon forog az, hogy az a mail, amire 2 órán belül nem válaszolnak, az megy a levesbe, olyan mintha el sem küldték volna.

Ilyen a mai felgyorsult világ lelassult IT -sekkel, ezek mellett a csiga bedől a kanyarban.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Előre is köszönjük !
(az Ismeretlen / Unknown hozzászólásokat csak akkor publikáljuk, ha a kommentelő az üzenetben azonosítja magát a nevével)

Az elmúlt 30 nap slágerei