2018-08-13

Gabi bácsi és a webáruház

a TÜV CERT auditor már megint hümmög

 

Nyugdíjas

Történt ugyanis, hogy Gabi bácsi rendelni akart az egyik webáruházból néhány jó árú, ízléses márkás holmit.
Már volt tapasztalata ezzel a céggel, eddig meg volt elégedve az ügyek intézésével.

Azonban az események most meglepő fordulatot vettek.

Egy nyár végi kiárúsítási akcióban többféle termék lett meghírdetve neves gyártók termékeiből: 
  • szép pólók és szabadidő cipők kellették magukat
  • volt közöttük egy "utolsó darab" is
  • a méretek passzoltak, Gabi bácsi mérőszalaggal ellenőrizte a derékbőségét is
  • szépen kiválasztotta ezeket, betette a képzeletbeli kosárba, az összeg stimmelt
  • annak rendje és módja szerint utalt a bankkártyáról a közvetítő szervezeten keresztül, a visszaigazolásokat is rendben megkapta
  • felhívták a figyelmét a rendelés állapotának figyelési lehetőségére
  • Gabi bácsi rögvest ellenőrizte a termékszámokat, árakat és követésre váltott, ahol a "Purchased" jelent meg
  • stílszerűen a Google Translate segítségével ellenőrizte hogy ez egy lezárt múltidő és nem tévesztendő össze az "Ordered" nyitott állapotával
  • a leszállításra 5-6 napot ígértek, az összeg következtében a szállítást ingyen biztosították
És mint aki jól végezte a dolgát, hátradőlt és boldog mosollyal gondolt a szép mélybordó szabadidő cipőre.

Teltek a napok, óvatosságból a 6. naptól minden programot félretett, nehogy megint a szomszédot kelljen megkérnie az átvételre, ha ki kell mozdulnia a lakásból valamiért.

Derült égből lecsapó horogütésként (P. Howard) érte a 8. napon az a mail, amiben a szállítás további csúszásáról értesítették és a kissé beszólogatós válaszára megnyugtatták, előzetes mail jön majd a konkrét szállítás időpontjáról.
Majd a 10. napon arról tájékoztatták, hogy sajnos a bordó cipőt a beszállító levette a listáról (időközben elvitte valaki, mert olyan szép volt).
De a pénzt 3 napon belül visszautalják, mert termékcsere nem lehetséges.
A 11. -ik napon arról kapott sokkszerű információt, hogy a pólót sem tudják leszállítani, az egész rendelést törölték (de pénz 3 napon belül jön vissza).
Végül a két összeg külön-külön a 14. napon visszaérkezett ua. utalási közvetítőn keresztül (egyedül ezek nyertek a tranzakción, mindenki más szívott egy nagyot).

A TÜV CERT auditor már az MSZ EN ISO szabvány szerinti eltérés jegyzőkönyvet kutatta a számítógépén, annyira felháborodott.

De tényleg:
  • hogy lehet, hogy nincs szinkronizálva a kereskedő és a beszállító szabad készlete ?
  • ezek a kamionról eshettek le és a kamion a jicsinyí erdőben parkol ?
  • hogy lehet vásároltnak (purchased) minősíteni valamit, aminek az eladási lehetősége sem tisztázott ?
  • miért nem akkor kérik a pénz utalását, amikor a szállíthatóságról már meggyőződnek, addig csak megrendeltnek kellene jelölni a kiválasztott termékeket
  • miért nincs egy szám a még szabad termékek mennyiségéről, mint sok helyen, hogy lehessen látni. Csak annyit mutat egy felvillanó ablak, hogy az adott pillanatban hányan készülnek a kosárba tenni a terméket
Ezen átgondolatlan - "kispályás" - rendszer következtében sokan mérgelődhetnek adott esetben, akik szintén hiába rendelnek és fizetnek előre. 

1 megjegyzés:

  1. Gabi bácsi egyenlőre várakozó álláspontra helyezkedett a webáruházak tekintetében.

    VálaszTörlés

Előre is köszönjük !
(az Ismeretlen / Unknown hozzászólásokat csak akkor publikáljuk, ha a kommentelő az üzenetben azonosítja magát a nevével)

Az elmúlt 30 nap slágerei