2020-12-12

Mérleg

 a mérleg jegyűek szeretik, ha a 2 serpenyő egyvonalban van

Gabi bácsi most már hosszabb ideje gondolkodik a "hogyan tovább" -on.
 
A cégnél egy hullámvasúton érzi mgát:
 
Nyugdíjas

  • egyik nap örül apró sikereinek
  • másnap fejbevágja a valóság
A hullámvasutat nem mindenki bírja, a gyomor jelez, ha közeleg a rosszullét, Gabi bácsi már komoly jelzéseket kapott. De nem tátja ki a száját, mint a képen, mert attól tart, hogy a frissen elfogyasztott párizsis zsemle ott és azonnal vsszafordul és távozik.
 
Nyugdíjas

 
Itt van tehát az ideje az elmúlt 2 év mérlegének összegzésére, mielőtt kitódulna a párizsis zsemle maradéka:
  •  egyszerű gombnyomogatónak hívták, de ez nem terhelte meg szellemileg túlságosan és hűen eddigi életéhez, folyton a folyamatok fejlesztésén dolgozott
  • rájött, hogy ez egy zárt gondolkodású cég, közönyösek a folyamatot a gyakorlatban végzők véleleményére, belenyúlnak távolról mindenbe, dől a központból a hülyeség vég nélkül
  • első nap megnézte a véleménybekérő tablet működését és addig nyomogatta, amíg egy helyzetben a képenyőn megjelenő szoftveres billentyűzet a kilépés során nem tűnt el, hanem letakarta a nyitó képernyő felét. A beszállító cég 4 hónap után javította ki a hibát
  • a tabletet éjjel-napal töltötték, hiába szólt, hogy ebből baj lesz, ki is pukkadt egy idő után az aksi, mert azt pulzáltatni kell (töltés-lemerítés)
  • megjelent az ügyfelek számára kitett QR kódos névjegy, hogy a véleményüket otthonról is elküldhessék, de az első tesztnél a mejelenő választható telephelyek nevei különféle betűtípussal, különböző méretben jelentek meg és a saját site neve 2 "ff" -el volt írva. A szoftvert iPhone -on kipróbálva az a második lépésnél kiakadt. No bravo1 ! Hadd röhögjenek a felhasználók a cég bénaságán !
  • Levonta a következtetést: a cég külső beszállítók által készített alkalmazásai ellenőrzés nélkül, kiteszteletlenül kerülnek a nagy nyilvánosság elé. Ülj le fiam, egyes !
  • fő munkaeszköze a sorszámhúzó berendezés és rendszer volt. Mivel már régen volt telepítve és a belső óráját nem frissítette a hálózat, ezért az egy év alatt 8 órát késett. A korábbi szervízes kolléga lemondta ezen kis feladat elvégzését, ott maradtak támogatás nélkül
  • Gabi bácsi megnézte a berendezés adattábláját, kiguglizta a céget és eljutott a pécsi gyártóhoz. A régi berendezés miatt a cégtől már rég elmentek a hozzáértő kollégák, de a helyben fellelhetetlen leírásokat azért korrekten előkeresték és mail -ben megküldték. Ez alapján a Gabi bácsi kezébe került a rendszer felügyelete, pedig nem is volt a cég dolgozója, pusztán dolgozni szeretett volna rajta. A régi támogatótól megszerezték a 4 jegyű biztonsági kódot és így ki tudták javítani az óra elcsúszását. Viszont az alapbeállításokba nem tudtak belenyúlni, mert ahhoz egy notebook és az eredti telepítő szoftver kellett volna és azt még a gyártó sem tudta előkeríteni a múltból. Így a mai napig nem tudták kijavítani a sorszám cetlin a cég már megváltozott, régi nevét.
  • mivel a telephely weboldala, régi elhanyagolt volt, Gabi bácsi a fejébe vette, hogy megfrissíti, fejleszti a mai igényeknek megfelelően. Egyből észrevette, hogy a mobil nézetben, portrait állásnál egy nagy fehér folt jelent meg a kijelzőn, csak landscape állásnál lehetett elolvasni a címeket és a telefonszámokat. No bravo2 !
  • beszólt (sic ! Cirmi menj arrébb !) a webmesternek, aki az egész cég "Központok" menüjét átalakította, mert rájött, hogy ez így tényleg használhatatlan. De vajon mit csinált eddig ?
  • Gabi bácsi többezer példa alapján felmérte, hogy miről kellene tájékoztatni az ügyfeleket, hogy a regisztrációk mindig sikeresek legyenek (pl. hozzanak beutalót, ne ambuláns lappal jöjjenek, friss laborvizsgálattal jöjjenek, mert anélkül egyes sugárzásos vizsgálatok nem végezhetők el). Gabi bácsi megcélozta a "win-win position" állapotot és elkészítette a site GYIK kérdéscsomagját, amelyet jóváhagyás után a webmester kipublikált. Természetesen először MS-Word -ben tette ki, így akinek a mobilján az Office nem volt telepítve, az nem tudta megnyitni. No bravo3 !
Megjegyzés: 
 
A cég weboldaláról sok információ összegyűjthető, de az egyes telephelyekre szabott, helyi, hasznos információkat ez nem tartalmazza.
Jelenleg a cég telephelyei közül egyedül a Gabi bácsi által látogatott munkahely rendelkezik a mai korszerű weboldal szerkezettel és GYIK tartalommal.
Ez a részleg a legösszetettebb, legbonyolultabb napi eseteket produkálja, a legnagyobb ügyfélforgalmú és éves árbevételű, ill. a legnagyobb fedezettömeget biztosítja céges szinten.
Gabi bácsi nem szereti elaprózni magát, szereti a kezét a fő ütőéren tartani, hogy jó előre lássa, mikor exitál majd a páciens.
Figyeli, hogy áldásos tevékenységének hatására mikor csődöl be a kedves beteg.

  • de Gabi bácsi rávezette őt, hogy a PDF formátumot a legtöbb mobil tudja olvasni
  • hogy ne a saját mail címéről üzengessen a cégen belül, kreáltak neki egy céges mail címet a céges Outlook -ban. Mivel neki saját gépe, asztala nincs "mozgóárus" üzemmódban szaladgál az ügyféltérben, ezért nem tudta bekötni a mobiljára, mert az céges szinten le van tiltva.
  • Így a céges, emailt generáló IT "szakember" végső javaslatára a webes felületet tudta csak használni, azaz amit reggel küldenek neki, azt majd este otthon megnézi. De jó !
  • de a legnagyobb döbbenet akkor érte, amikor este be tudott jelentkezni és valahonnan a vadonatúj mail címére bedőlt 110 db., ismeretlen céges körlevél egy korábbi időszakból, amikor még nem is volt mail fiókja. No bravo4 ! De erről többet ne, mert szörnyű az egész !
Frissítés: 
 
Gabi bács, miután sikerült a webes felületen belépnie a céges levelezőbe - makacs ember, nem adja fel egykönnyen - átnézte a beállításokat és megtalálta a Szabályok menüpontot és egy átirányítást állított be a mobilon is fogható mail címére. Egy másik címéről (Látod ! Van másik !) küldött a cégesre egy teszt üzenetet és figyelte hogy mi fog történni, de egyből kapta a riasztást, hogy ez le van tiltva, törölte is azonnal a szabályt.
Na erre kb. 20 órával később a "szakember" -től is jött egy üzenet - bemásolva a megcsípett átirányítás tényét jelző belső üzenetet - hogy hagyja abba, mert a céges Security ezt nem engedi és ha így folytatja, akkor blokkolják a mail címét.
Gabi bácsi átnézte a "szakember" korábbi értesítését a céges mail létrehozásáról és a kezdő belépési jelszóról, de ebben szó sem volt a Security létezéséről és hogy azt hol tudja elolvasni.
És azt sem tudta a "szakember", hogy a tiltásról már a céges Outlook is azonnal riasztotta.
Na ez az igazán elegáns és szakszerű, nincs tájékoztatás de van fenyegetés!
No bravo Diamond !
  • Gabi bácsi feltételezése szerint a cégnél alkalmazott IT szakemberek délelőtt közmunkában szedik az árokparton a csattanó maszlagot, majd délután a második műszakaban HTML5 -ben kódolnak. Ez az igazán csattanó !
  • a weboldal legutolsó korrekciója jelenleg is zajlik, egy 2 órás tartalomjavítást az egyik IT gyakornok már a 3. hete nem tudja befejezni. Közmunkás lehet ő is, mert egy szöveg pontosítási ügyben a site nyilvános, élesített, mindenki által megnézhető weboldalába beleírta a kérdését tegező, bratyizó  hangnemben ! No bravó5 !
  •  a fene tudja honnan jött ötletből kifolyólag a gyakornok közmunkás az egyik helyen beírta, hogy "a mellékelt linken található", de nincs linkelhető szövegrész
  • betett kérés nélkül két képet a két telephelyről, de a címzés alapján a Google Maps az egyiken két mentőautóra, a másikon a szomszédos kórház bejáratára mutat. Na ezek után találjon oda valaki. Majd feltépik a mentők hátsó ajtaját, hátha ott van a mobil MRI berendezés. No bravo6 !

Gabi bácsi már félve nyúl ott mindenhez, mert mindenhol szarvashibákat talál.
Elkezdett hátratett kézzel közlekedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Előre is köszönjük !
(az Ismeretlen / Unknown hozzászólásokat csak akkor publikáljuk, ha a kommentelő az üzenetben azonosítja magát a nevével)

Az elmúlt 30 nap slágerei