2019-08-17

Kalandozások kora - 8.rész

kalandozások kora

Bulgária, Napospart-Neszebár, 2019.08.06-13.

Azért választottuk ezt a kezdő időpontot, mert napra pontosan 42 éve kötöttünk házasságot, azaz 1977. augusztus 6-án. És mit ad isten, nászúton is Bulgáriában voltunk, csak akkor fent északon, Albenában.

Ami a mostani utat illeti, ismét a Neckermannal utaztunk, a korábbi évek kedvező tapasztalatai alapján. Ám sajnos most csalódnunk kellett, de erről majd később...

A szálloda (Hotel Festa Panorama) négy csillagos besorolású, két buszmegállónyira van Neszebár óvárosától. 

Nyugdíjas

Tágas, jól berendezett szobát kaptunk, oldalról tengerre néző nagy erkéllyel. Keleti fekvésű volt, így csak reggel sütötte a nap, estére már kellemesen lehűlt a szoba, a klímát nem is kellett használnunk. Minden nap takarítottak, de a tisztaság az egész szállodára jellemző. Kora reggel és bizonyos egyéb napszakokban, olykor fülsiketítő rikácsolással ellepték a környéket a hatalmas tengeri sirályok. Hát mit mondjak, nem éneklő madarak...

Nagy csalódás volt, hogy a szállodának nincs saját strandja, hanem a kb. 300 m-el arrébb lévő szabad strandon lehet fürdeni a Fekete tengerben. 

Nyugdíjas


A szállodának viszont van saját, külső-belső wellness részlege, meglehetősen hideg vizű medencékkel.

Meglepő módon azon a héten ott hűvösebb volt (kb. 30 fok), míg itthon 40 fokos hőség tombolt. A jó nagy hullámokat vető tenger hőmérséklete 23-24 fokos volt, lehetett volna melegebb. 

Ami az all inclusive ellátást illeti: napi háromszori svédasztalos főétkezés, valamint reggeltől-estig több helyen korlátlanul lehetett helyi alkoholos és alkoholmentes italokat, és a pool bárban sült krumplit, hot dogot és egyéb snack-eket fogyasztani. Szó, ami szó, kicsit egyhangú volt a választék, ami általában 4 féle főfogást jelentett, a levesek pedig ízetlenek voltak. 

Neszebár óvárosa - mely 1983-tól a Világörökség része - megér egy misét. A dimbes-dombos félszigeten különleges, eredeti faházak a keskenyebb-szélesebb utcákban, a tereken romos és felújított műemlékek sora, valamint csodálatos kilátás a tengerre. "Az óvárosi részben ma már nem lehet építkezni, telket vásárolni szintén nem lehet, legfeljebb örökölni. A buszpályaudvar után már csak az ott lakók hajthatnak be autójukkal." (Forrás: Wikipédia.)

Nyugdíjas

Nem meglepő viszont, hogy szinte minden épület utcaszintjén este 10-ig nyitva tartó, leginkább giccses  souvenirt árusító boltok üzemelnek, ennek megfelelő a turisták száma is. Mi kétszer végigjártuk az egészet, amíg sikerült nem agyoncsicsázott hűtőmágneseket vásárolni...

És végül néhány szó a mostani Neckermann-os tapasztalatainkról. 

Eredetileg a cseh Travel Service Airline charter gépével repültünk volna. Mivel a flottájukba tartozó Boeing 737 MAX-8 típus - két korábbi katasztrófa miatt - nem repülhet európai légtérben, ugyancsak a Travel Service égisze alatt működő SmartWings Boeing 737-800 és 737-700 gépeivel repültünk a késő esti órákban.

Nyugdíjas


A kései időpont főként a visszaúton okozott kellemetlenséget. A szobát - 30 Leva (kb. 15 €) felárárt - végül is du. 3-kor kellett elhagynunk, és a transzfer busz 3/4 8-as érkezéséig csak lébecolni tudtunk. A "telepített" idegenvezető ukáza szerint ezt mindenkinek saját magának kellett intéznie. Hogy a Neckermann ez miért nem oldotta meg intézményesen, az rejtély, holott ők ugyanúgy tudtak erről az időkiesésről.

A transzfer busz viszont 40 (!) perc késéssel érkezett a szállodához. Már-már aggódtunk, hogy benne leszünk a TV-ben, mert otthagynak minket. Végül is sikerült a check-in zárása előtt kiérni a burgaszi reptérre. Amikor ezt megemlítettük az idegenvezető hölgynek (Elizabeth), meglepődött, hogy ő erről a késésről nem tudott. Na, most ha egy kb. 50 fős társaság a check in végére esik be, azért az csak feltűnhetett volna neki...

A korábbi években az idegenvezetők mindig megadták a közvetlen elérhetőségüket, hogy bármilyen probléma esetén legyen kihez fordulni. És többnyire minden utasnál érdeklődtek, hogy megfelelő-e a szoba, azt kapták-e, amiért fizettek. Úgy látszik, ez már kiment a divatból. A szállodai Neckermann brossurában volt ugyan elérhetőség, de csak egy magyarországi vezetékes telefonszám. A transzferre várakozás során, az esti órákban persze hiába próbáltuk hívni, de ha sikerült is volna, itthonról mit tudtak volna tenni az ügy érdekében?  

De a "mi" Elizabethünk amúgy sem állt a helyzet magaslatán. A fakultatív kirándulások (városnézés Szozopolban, hajókirándulások, stb.) ismertetése során eldarált néhány infót, azzal a kitétellel, hogy a részletek a brosúrákban megtalálhatók, a többit pedig a túrát vezető aktuális idegenvezető ismerteti. Nála leginkább csak befizetni lehet... 

Összefoglalva: nem ez volt a legjobban sikerült nyaralásunk. Bár a szálloda fekvése, az elhelyezés szuper volt, az óváros gyönyörű, csak az egyéb körülmények (kajaválaszték, idegenvezető és a holt idők) rontották az összképet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Előre is köszönjük !
(az Ismeretlen / Unknown hozzászólásokat csak akkor publikáljuk, ha a kommentelő az üzenetben azonosítja magát a nevével)

Az elmúlt 30 nap slágerei