a magyarok nyilaitól rettegett Parndorf
Dzsordzs bácsi elhatározta, hogy elmegy az ausztriai Parndorf -ba munkát vállalni egy szálloda recepcióján.A tulajdonos és a kollégák jóindulatúan fogadták.
A szálloda tulajdonosa (Erdélyből származó magyar ember) elbeszélgetett vele, meghívták próbanapra is, majd közölték, hogy fiatalabbra számítottak a kollégák és házon belüli szavazásra tették fel a kérdést, hogy be tudnak-e fogadni egyidősebb kollégát, vagy sem.
Aggódtak, hogy meg tudja-e majd tanulni a Fidelio nevű szállodai szoftvert és hogyan fog boldogulni az Excel programmal.
Miért hívták be próbanapra, ha ennyi kétségük volt ?
Nem világos, hogy egy komplett szállodai szoftver mellett mire kell az Excel tudás ?
Az önéletrajzából láthatták, hogy nem ma kezdte a pályát, egy fiatal sem biztos, hogy ismerni fogja a Fidelio -t, tehát annak is meg kell tanulnia, viszont egy fiatal nem biztos, hogy olyan gazdag tapasztalattal rendelkezik a vendéglátás területén, mint a Dzsordzs bácsi és nem biztos, hogy 4 nyelven tud társalogni a vendégekkel.
De Dzsordzs bácsi nem ijed meg olyan könnyen az eléje tóduló feladatoktól, sokak szerint ő a jég hátán is megélne.
(egyszer sikerült bekerülnie egy Északi-sarki expedícióba, a második naptól már tőle vették a többiek a jégkockát a jeges teájukba. Megegyezett a jegesmedvékkel, hogy kimúlás előtt az öreg macik leveszik a bundájukat, mert úgy a Dzsordzs bácsi könnyebben el tudja majd adni).
Úgyhogy legott munkához látott:
- a gugliról kikereste a Fidelio szoftver spanyol nyelvű oktató videóját
- a munkára való felkészülésként egy 4 napos - Gabi bácsi által összeállított tematikájú, távfelügyeleti szoftver segítségével végzett - Excel oktatáson vett részt
Első munkanapja: 2017.09.18.
Utolsó munkanapja: 2017.10.01.
Kiváltó okok:
- a Fidelio rev.8 eléggé fapados, egy csomó alapműveletet kézzel kell elvégezni
- a recepciósoknak kell foglalkozni a beérkező foglalásokkal is és megválaszolni a mail -eket (ennek kezelésére nincs külön ember, üres a pozíciónak fenntartott iroda)
- a recepciósoknak kell felvenni a szobák ételrendelését és koordinálni a konyhával, a szobaszerviz nem veszi fel a telefont
- a recepción 2 ember úgy dolgozik le 8 órát, hogy azt sem tudják egymástól megkérdezni, hogy: na ma hogy vagy ?
- az árakat a búking hirdetésről kell levadászni, a Fidelio nincs feltöltve a szobaárakkal
- előre kell fizetni és kézzel kiszámolni előre az árakat + az idegenforgalmi adót
- a műszak végi átadáskor külön Excel táblában kell címletenként összeadni a bevett kp. -t (na ehhez kellett az Excel tudás)
- délután nincs szobaszerviz, a recepciósoknak kell rohangálni, ha valami hiányzik egy szobából
- a műszaki szolgálat délután 60 km -re Szlovákiában lakik, lehet telefonos segítséget kérni
- a recepciósokat nem képezték ki, hogy mit kell csinálni, ha megszólal a tűzjelző (!)
- egy vendég a tiltás ellenére meggyújtotta a szobában az elektromos cigarettáját, a jelző beszirénázott, 20 percig zengett az egész környék, jöttek a szobákból a telefonok hogy el kell-e hagyni az épületet
- a recepciósok nem tudták, hogy van egy kis szekrény, amiben kijelzésre kerül, hogy melyik emeleten/szobában van valami baj
- a tűzoltók és a rendőrök már a szállodában voltak, amikor a vétkes vendég leszólt, hogy ő cigizett
- a 12. emelet beázik
Így múlt el a világ és Dzsordzs bácsi dicsősége.
VálaszTörlés