2020-03-14

Folyamatfejlesztés, ahogy nem szabad

amikor a szoftveresek elkezdenek dolgozni, lehet nevetni

Gabi bácsi megint csak bosszankodik.
Recepciós kollégáival hónapokon keresztül apró lépésekben igyekeztek racionalizálni az ügyfelek beléptetési folyamatát, hogy minél gördülékenyebben menjen a munka, ne legyen torlódás és panaszáradat az ügyféltérben.
Néhány egyszerű lépéssel javítottak a helyzeten:
  • minden előre kitöltendő űrlapot kihelyeztek az ügyfelek első fogadásához a sorszámhúzó berendezés közelébe (ez Gabi bácsi fő munkaterülete)
  • ennek következtében a beregisztrálásra való várakozás holtidejében az ügyfelek előre ki tudták tölteni a szükséges űrlapokat, nyilatkozatokat, nem a recepciós pultnál töltötték ezzel az időt, ami gyorsította az ügyfélfogadást, mindenki jól járt vele
  • Gabi bácsi a beregisztrálás után maga vitte be a vizsgálati dokumentációt a vizsgálóhelyekre, a recepciósnak nem kellett elhagyni a munkahelyét és ezzel több percre kiesni a betegfelvételi munkából
  • ennek az lett az eredménye, hogy lassan megszűntek a tömegjelenetek, a várakozó ügyfelek hamarabb kerültek behívásra, csökkentek a panaszok
  • egyre jobban lehetett teljesíteni az időpontra érkezők fogadását, csökkentek, ill. elviselhetővé váltak az ügyfél  várakozások
  • az időpont foglalására érkezők közül, akit csak lehetett átirányítottunk a mail -en történő időpontfoglalásra
  • a leletükért jövőknek a délutáni, csúcsidőn kívüli időszakot ajánlottuk
  • a weboldalunkon elhelyeztünk egy "Gyakori kérdések" dokumentumot, hogy már a foglalásnál felkészülhessen mindenki a szükséges lépésekről, csökkenjenek az eredménytelen betegutak
A weboldali publikálásnak az lett az eredménye, hogy a teljes weboldalt átalakították használhatóvá, mert nem volt reszponzív és a mobilon portrait állásnál semmilyen adatot nem lehetett leolvasni, egy nagy fehér mezőt lehetett nézegetni, csak landscape állásnál működött jól.
Na ez volt az egyetlen pozitív lépés a webmester részéről.


De a szoftveresek közbeléptek, íróasztal mellől kitalálták, hogy a recepciós pulthoz WiFi kapcsolaton keresztül tableteket helyeznek el, azaz visszatelepítik a sorszámhúzótól a munkák egy részét a recepciós pulthoz, amivel kikukázták az eddigi gyorsítási és folyamatfejlesztési eredményeket.

Nyugdíjas

Mindenhol tanítják, hogy amennyiben egy folyamatot fejleszteni akarunk, akkor:
  • előtte mérjük fel, hogy mi a "jó gyakorlat" és ahhoz igazítsuk a fejlesztést
  • a folyamatfejlesztés során csak jobb eredmények születhetnek, mint annak előtte
Már a tabletek bevezetése előtt szó volt arról, hogy a WiFi eszköz sebességén állítani kell, mert az jelenleg mindössze 10 Mbps sebességű - ami manapság középkorinak számít - nem fogja elbírni a 4 tablet forgalmát.
Természetesen a valós folyamat nem lett felmérve, belerondítottak a közepébe, a WiFi eszköz nem lett lecserélve, hanem vasvillával odahányták a tableteket és távolról figyelték, hogy megy-e azon keresztül a kitöltendő űrlapok feltöltése.
Ennek következtében a tabletek nem működtek, kiakadtak, csak egy tabletet bírt el a WiFi, a többi nehezen indult, vissza kellett térni a papíralapú munkára.
Többszöri jelzésre, könyörgésre sem jöttek ki a "folyamatfejlesztők" rendbe tenni a működést, hanem arra vártak, hogy mikor jelenthetik le a sikeres fejlesztést és mehetnek a pénztárhoz a megérdemelt jutalomért.

Gabi bácsi véleménye szerint külön féléves szemesztert kellene indítani az egyetemen "Hogyan nem szabad folyamatot fejleszteni" címmel.
A mintapélda már adott, a fejlesztők mehetnének előadást tartani rémtetteikről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Előre is köszönjük !
(az Ismeretlen / Unknown hozzászólásokat csak akkor publikáljuk, ha a kommentelő az üzenetben azonosítja magát a nevével)

Az elmúlt 30 nap slágerei