amikor a szoftveresek elkezdenek dolgozni, lehet nevetni
Gabi bácsi megint csak bosszankodik.Recepciós kollégáival hónapokon keresztül apró lépésekben igyekeztek racionalizálni az ügyfelek beléptetési folyamatát, hogy minél gördülékenyebben menjen a munka, ne legyen torlódás és panaszáradat az ügyféltérben.
Néhány egyszerű lépéssel javítottak a helyzeten:
- minden előre kitöltendő űrlapot kihelyeztek az ügyfelek első fogadásához a sorszámhúzó berendezés közelébe (ez Gabi bácsi fő munkaterülete)
- ennek következtében a beregisztrálásra való várakozás holtidejében az ügyfelek előre ki tudták tölteni a szükséges űrlapokat, nyilatkozatokat, nem a recepciós pultnál töltötték ezzel az időt, ami gyorsította az ügyfélfogadást, mindenki jól járt vele
- Gabi bácsi a beregisztrálás után maga vitte be a vizsgálati dokumentációt a vizsgálóhelyekre, a recepciósnak nem kellett elhagyni a munkahelyét és ezzel több percre kiesni a betegfelvételi munkából
- ennek az lett az eredménye, hogy lassan megszűntek a tömegjelenetek, a várakozó ügyfelek hamarabb kerültek behívásra, csökkentek a panaszok
- egyre jobban lehetett teljesíteni az időpontra érkezők fogadását, csökkentek, ill. elviselhetővé váltak az ügyfél várakozások
- az időpont foglalására érkezők közül, akit csak lehetett átirányítottunk a mail -en történő időpontfoglalásra
- a leletükért jövőknek a délutáni, csúcsidőn kívüli időszakot ajánlottuk
- a weboldalunkon elhelyeztünk egy "Gyakori kérdések" dokumentumot, hogy már a foglalásnál felkészülhessen mindenki a szükséges lépésekről, csökkenjenek az eredménytelen betegutak
Na ez volt az egyetlen pozitív lépés a webmester részéről.
De a szoftveresek közbeléptek, íróasztal mellől kitalálták, hogy a recepciós pulthoz WiFi kapcsolaton keresztül tableteket helyeznek el, azaz visszatelepítik a sorszámhúzótól a munkák egy részét a recepciós pulthoz, amivel kikukázták az eddigi gyorsítási és folyamatfejlesztési eredményeket.
Mindenhol tanítják, hogy amennyiben egy folyamatot fejleszteni akarunk, akkor:
- előtte mérjük fel, hogy mi a "jó gyakorlat" és ahhoz igazítsuk a fejlesztést
- a folyamatfejlesztés során csak jobb eredmények születhetnek, mint annak előtte
Ennek következtében a tabletek nem működtek, kiakadtak, csak egy tabletet bírt el a WiFi, a többi nehezen indult, vissza kellett térni a papíralapú munkára.
Többszöri jelzésre, könyörgésre sem jöttek ki a "folyamatfejlesztők" rendbe tenni a működést, hanem arra vártak, hogy mikor jelenthetik le a sikeres fejlesztést és mehetnek a pénztárhoz a megérdemelt jutalomért.
Gabi bácsi véleménye szerint külön féléves szemesztert kellene indítani az egyetemen "Hogyan nem szabad folyamatot fejleszteni" címmel.
A mintapélda már adott, a fejlesztők mehetnének előadást tartani rémtetteikről.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Előre is köszönjük !
(az Ismeretlen / Unknown hozzászólásokat csak akkor publikáljuk, ha a kommentelő az üzenetben azonosítja magát a nevével)