2019-03-28

Egészségügyi kalandok 4. rész

jelenségek

A napi gyakorlatban megfigyelhetők az alábbi zavaró jelenségek:
  • a szomszédos állami intézetből - amellyel ellátási szerződés van - leküldik a dolgozókat munkaalkalmassági vizsgálatokra
  • ilyen esetekben az "én is itt dolgozom", "én 40 éve egészségügyi dolgozó vagyok" hivatkozási alappal soronkívüliséget szeretnének elérni, - nappal, csúcsidőben, az időpontra érkezőknél csúszásokat előidézve - pedig nem is betegek, csak rutinvizsgálatra érkeznek. Gabi bácsinak meg magyarázkodnia kell az időpontra érkezőknél a csúszások miatt. Ez egy folyamatos küzdelem, tetten érhető az uram-bátyám viszonyok rögződése. Egyesek csak akkor érzik magukat jól, ha valamilyen protekciós ellátásban részesülnek, mert ezzel kívánják igazolni vélt, vagy valós kiválóságukat
  • az orvosok gyakran kísérik le rokonaikat, családtagjaikat szintén hasonló előnyökért ácsingózva
  • vagy "én XY doktornőhöz jöttem, meg van beszélve" mondják egyesek, pedig vizsgálatra jöttek, nem a naponta változó orvosokhoz
A vezetői utasítás világos: csak a betegszállítókkal érkező sürgős, vagy akkut esetek és a babavizsgálatok élveznek soronkívüliséget.

Egyébként pedig mindenkinek sorszámot kell húzni és ki kell töltenie a GDPR nyilatkozatot.

Nyugdíjas


De hát ezeknek beszélhet Gabi bácsi !

2019-03-26

Egészségügyi kalandok 3. rész

érdekes, de érthetetlen tapasztalatok

Gabi bácsi erősen túlképzettként végzi országépítő munkáját az egészségügyben, mint ügyfél fogadó és irányító.
Eközben érdekes jelenségekre figyelt fel.

Általában amikor az ember először bemegy egy vizsgáló egységbe, akkor többnyire tájékozódik: mi lehet itt az eljárás, hogy kell itt vizsgálatra bejelentkezni ?

Nyugdíjas


De itt nem ez történik.
Nem veszik észre, hogy van sorszámhúzó, ügyfél hívótábla daloló hangjelzéssel, hanem nekirontanak az első pultnak, ott várakoznak, pedig látják, hogy éppen folyik az előző ügyfél felvétele.
Nem veszik észre, hogy 1-3 számok jelzik a pultokat, a vizsgáló helyiségek 4-14 között számozódnak.
Úgy kell visszafordítani egyeseket a folyosó végi bolyongásból.

Az ácsorgás és persze a belekérdezés rendkívül zavarja az adminisztrátorokat, hiszen adatokat rögzítenek, mentenek, könnyen lehet téveszteni, ha közben zavarják őket.
Ilyenkor elküldik őket a sorszámhúzóhoz, azaz Gabi bácsihoz:

  • "Miért, itt mindenhez sorszámot kell húzni ?"
  • "Hogyhogy más is van itt rajtam kívül ?"
  • "Nem tudták, hogy jönni fogok, mi ez a tömeg ? Sietek !"
  • "Hogyhogy nincs már szabad időpont a részemre ?"
És akkor ott el kell magyarázni, hogy hogyan működik az ügyfélhívó és hol kell figyelni a kijelzőt.
Vannak emberek, akik sem OTP -ben, sem pedig postán nem jártak még ezek szerint.
És azt is meg kell magyarázni, hogy a vizsgáló hely kapacitása véges, ha sok beteget küldenek ide, akkor az be fog telni egyszer.
Egyébként a beutaló orvosok - ha kell, ha nem - rendületlenül írják a vizsgálati beutalókat, le akarják fedezni magukat vizsgálatokkal, nehogy műhiba per legyen belőle.
Jönnek is ki a "sürgős" vizsgálatra küldött köhécselő kisgyerekek negatív leletekkel.

A törtetők, meg sem várják hogy felhívják a figyelmüket az új beléptetési protokollra (pl. a GDPR nyilatkozatok kötelező kitöltése), félrelökik Gabi bácsit, össze-vissza nyomogatják a sorszámhúzót feleslegesen - aztán ezeket a sorszámokat töröltetni kell - és nyomulnak a pulthoz.
Majd ott szólni kell nekik, hogy még nem hívták őket, várjanak a sorukra.

Vannak, akik az utcáról betérve télikabátban, aktatáskával együtt egyből a röntgengépbe szeretnének ugrani.
Nem beszélve, hogy várakozás közben kihangosítva mobiloznak az ügyféltérben, hogy mindenki jól hallja a magán- és üzleti ügyeiket.

Eszméletlen, hogy micsoda vademberek vannak ebben az országban.

2019-03-23

Gyuri bácsi Színjátékot rendezett

De bátor volt, hiszen színtévesztő...

A Színjáték főszereplője az Arduino programozásból eddig kimaradt, 15 db, egyenként  címezhető LED-et tartalmazó csík (LED strip). Íme, a működését bemutató videó, mely a  weboldalán is megtalálható, és ahová a programját is feltöltötte.


Megjegyzés: szereposztó díványra nem volt szükség.
                                    

2019-03-16

Egészségügyi kalandok 2. rész

A problémák sűrűsödnek

Gabi bácsi már az előzetes helyszíni munka felmérésekor rátalált a legfontosabb hibára:

Nyugdíjas

A cégnek nincs on-line időpontfoglaló rendszere, a weboldala elhanyagolt

Ebből adódóan keletkezik a működés problémáinak 80 % -a:
  •  létszámhiány miatt a telefonos ügyfél kommunikáció nem zavarmentes, sok esetben a recepció telefonon nehezen elérhető
  • személyesen kell bejönni időpontot foglalni (csak nemrég indult el a mail -en történő foglalás lehetősége)
  • az időpontot foglalók kiszolgálása elveszi a vizsgálatra érkezők becsekkolása elől az időt
  • nem lehet tartani az előzetesen időpontot foglalók vizsgálat kezdésének idejét
  • távoli kerületekből, vidékről érkezőknek személyesen kell bejönni foglalni
  • az ügyfelek személyes megjelenéskor értesülnek arról, hogy már minden időpont betelt, várniuk kell egy hónapot
  • nincs mail kapcsolat az ügyfelekkel, nem lehet kiküldeni a rövid vizsgálati leleteket, esetleg a képi anyagokat is, pedig az ügyfelek többsége nyitott lenne erre
  • a szomszédos kórházból előzetesen kontingenseket foglalnak - elfoglalják a lakossági helyeket
  • stb.
A betérő ügyfelek panaszainak folyamatos lekezelése Gabi bácsi vállát nyomja - mint tudjuk ő a "Cég Arca", ő áll a sorszámhúzónál az ajtóban - és bár jól tud hazudni, de ez már egyre fárasztóbb.
 Úgyhogy Gabi bácsi szabadidejében (szombat-vasárnap) átnézett egy orvosi időpontfoglaló alkalmazást, megvizsgálta ennek használhatóságát.
43 db. tételes észrevételt tett az alkalmazás hiányosságainak kiküszöbölésére (nagyon köszönték az észrevételeket) 😂

A cég fejlesztési stratégiájában nemrég megjelent egy időpontfoglaló rendszer bevezetésének javaslata, nemzetközi cégről lévén szó, egy központi megoldást szeretnének bevezetni, aminek több problémás pontja lehet:
  • francia nyelvű lesz 😂
  • nem tudja majd a helyi specialitásokat, csak újabb problémákat fog okozni
Úgyhogy Gabi bácsi jelenleg várakozó állásponton van, várja a fejleményeket.

2019-03-15

Gyuri bácsi libikókát készített

De nem az unokáit, hanem egy Arduino programot ültetett rá

Gyuri bácsi bevallotta, hogy sokat szöszmötölt vele, több variációt (léptető motorral, szervo motorral) is kipróbált. De végül ezt találta a legcélszerűbbnek:

A videó a weboldalán is megtalálható némi magyarázattal.
Sőt, egy új almenüt (Minta programok) is nyitott, melybe a készülék Arduino programját is feltöltötte.

Az elmúlt 30 nap slágerei